2020. július 21., kedd

Szabadon szárnyalhattak a látássérültek a motorossárkányokkal

Húsz szegedi látássérült próbálhatta ki szombaton délután a szegedi repülőtéren a motoros sárkányrepülést. Volt, aki életében először érezte meg a repülés szabadságát.
Fotó:Tóth A. Péter Délmagyar.hu

– Még hasonlóhoz sem volt szerencsém, hihetetlen érzés száguldani a magasban. Nem volt körülöttünk semmi, igazi szabadságérzetem volt odafönn. Egészséges félelem volt bennem mielőtt kijöttem a reptérre, de ez szerintem minden emberben megvan. A kíváncsiságom végül elnyomta az izgalmamat – mondta a Délmagyarországnak Szalai Balázs miután földet értek. Hozzátette: – Azt is meg tudom érteni, ha valaki ezt már soknak tartja, fél tőle. Sohasem repültem még, ez az első alkalom, teljesen új élmény számomra, hogy elhagytam a földet. Szuper volt!

Balázs egyike volt annak a húsz látássérült embernek akik szombaton délután kipróbálhatták a motoros sárkányrepülést. A Vakok és Gyengénlátók Egyesülete a Tesco „Ön válasz, mi segítünk” pályázatán 400 ezer forintnyi támogatást nyert. Az összegből Sárkányok között földön, vízen, levegőben címmel élményprogramokat valósítanak meg a látássérült személyek számára. Első programjukat, a sárkánymotoros repülést a szegedi repülőtéren július 18-án, szombaton délután rendezték meg számukra.

– Én is nagyon vártam már, hogy kipróbálhassam a sárkányrepülőt, még sohasem utaztam vele, igaz, utasszállítóval már számtalanszor repültem. Az ilyen lehetőségek számunkra nehezen elérhetők. Egy jól látó ember egyedül is megszervezhet magának egy hasonló programot, egy vak ember viszont egyedül nem képes erre – mondta a Délmagyarországnak Ballai Anna Mária, a Vakok és Gyengénlátók Egyesületének Csongrád megyei elnöke.

Szombaton a Délvidéki Aero Club 1930 egyesület két pilótája vitte fel délután a látássérült embereket. Az izgalmas programmal igyekeztek lehetőséget biztosítani olyan élmények átéléséhez, amelyek a látásban akadályozott emberek számára nehezen elérhetőek, de ugyanolyan érdekesek, izgalmasak lehetnek számukra, mint bárki másnak.

Néhány hét múlva, a sárkányok vízen programjuk egy tiszai sárkányhajózás lesz, a sárkányok között földön programjában pedig Ásotthalomra utaznak ahol szeptemberben a Kiskunsági Nemzeti Park munkatársai madarakat fognak bemutatni. Meghallgatnak róluk egy előadást, túráznak, és meg is simogathatnak néhány szép madarat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Halált és látásvesztést is okozott egy szemcsepp

Egy Indiában gyártott szemcsepp legalább 55 embernél váltott ki bakteriális eredetű szemfertőzést az Egyesült Államokban. Veszélyes egészség...